onsdag 26 september 2007

Karmapolis

Förra avsnittet döptes till vad det gjorde för att anspela på DELS mina katter och DELS den buddistiska analys jag gjorde sist i inlägget.

Don´t you EVER underestimate the power of the Karmapolice department. Vissa saker skojar man inte om.

Vad som hade kunnat vara en rolig historia utspelade sig just...

Innan jag skulle rusa på lunch med hjärtat i halsgropen var hissen avstängd. Jag sprang tillbaks in i lägenheten, hämtade selen, spände fast Anton och släpade vagnen fyra trappor ner.

När jag kom hem efter lunchen i fungerande hiss stod halva huset där.
"hej, hej" sade jag glatt, "väntar ni på mig"

Det gjorde de. Eftersom dörren hade stått vidöppen, Emma hade släppts in och stod nu innanför och skrek oroligt efter sina kompisar, varav den ena, "en liten söt brun sak" hade omhändertagits av en granne. Den andra, "en stor grå katt" hade hoppat på en grannes dörr på 7:e våning varpå han hade öppnat och upptäckt rymlingen. Den store grå katten hade sprungit in emellan hans ben och in i lägenheten, vilket naturligtvis hade vållat både förtret och muntration, men grannen hade slängt ut katten i trappen igen. Ingen vågade dock ta i denna folkilskne katt något mer. Så, vad göra om man är en god granne som hittar tre katter som hör till en lägenhet vars dörr står på vid gavel och där en begått hemfridsbortt? Klart man ringer till värden. Och till fastighetsskötaren.

Värden agerar naturligtvis skyndsamt och ringer till lägenhetsinnehavaren, som heter Robert, som ringer till mig samtidigt som jag är på jakt efter den folkilskne, vilt spinnande katten på 7:e plan.

Den goda grannen har i sin tur ringt till fastighetsskötare och värd för att avblåsa pådraget.

Men vad hjälper det, typ...

I den allmänna paniken inför lunchen HADE jag alltså glömt att låsa dörren. Min lille ingenjör passade således på att öppna dörren och släppa ut de andra två.

SÅ JÄVLA TYPISKT!

Allmän skötsamhet och ordning... My ass. Skit i att min barnvagn alltid är inplockad (om jag bara hade haft den nere i trappen så hade det här aldrig hänt, fan om hissen bara hade funkat hade det här aldrig hänt, jag låste ju upp när jag skulle hämta barnselen) jag har vilt springande, ilskna och hemfridsbrytande katter. Vilket har rapporterats till värden. Säkert inte på något illa ment eller aggressivt sätt, jag antar att historien framfördes med samma glada humör till dem som till mig, men vad hjälper det när man har med Bolaget, att göra?

Om EN VECKA hade detta fått hända. EN JÄVLA SKITEN VECKA. Då hade det inte spelat någon roll. Men det händer nu. JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLA ELLIS!

Inga kommentarer: