fredag 21 september 2007

Abe Carter är DÖD!!!!

Ja, chocken var total när jag satte mig framför tv:n med min mammascan- (kalla) fyllda libabröd för en stund sedan. Jennifer satt gråtandes över JACKs döda kropp och anklagades av sin dotter för att ha dödat honom eftersom hon tydligen hade stängt av the lifesupportmachine eftersom han skulle donera sina organ (trots detta satt Jennifer som sagt och bölade över den döda kroppen på det evighetslånga sätt folk gör i Days of our Life. Hur länge klarar sig ett hjärta och ett par lungor och njurar och retsinor utan fungerande blodomlopp?). Hon som spelade någon slags hoppa i Falcon Crests sista säsonger och som har haft en dubbelgångare eller verkligen VAR prinsessan Gina, hon som är gift med den där mörke polisen som vid något tillfälle spelades av han som var den psykotiske killen som gifte sig med fotografen i Melrose Place och sedan försökte mörda henne, när hon var gravid, pratade med sin make om att det fanns en SERIEMÖRDARE lös.

För Abe Carter var död. Också.

Jag är chockad. NÄR och HUR dog Abe Carter? Och är Stephano/Stefano skyldig till detta? Eller är han också död? I ärlighetens namn har jag inte kollat Days of our Life på väldigt väldigt länge. Men Jack är död, och det är även Abe Carter. Hela Salems rättsvårdande myndigheter har sålunda raderats i ett enda, dramatiskt slag. Om inte Marlenas föredetta, vad han nu heter... Roman? Har tagit tillbaks sitt gamla jobb. Hu. Dessutom är stadens motsvarighet till Janne Josefsson nu upplagd på ett dissektionsbord. Hur skall det gå i Salem?

Varför, undrar du, varför har jag suttit framför tv:n denna eftermiddag? Har jag inte något bättre för mig?

Jag vill bara meddela att jag varit synnerligen produktiv idag. JAG väckte Anton och gav honom frukost. Därefter läste jag GP. (Det fanns något jag egentligen tänkt avhandla i dag som fanns i tidningen, men nyheten om Abe Carters frånfälle gör det omöjligt att koncentrera mig på något annat). DÄREFTER var jag på den delen av min arbetsplats som har fått en central placering.

Om vår gamla arbetsplats var långa och vindlande korridorer så skulle du se dessa lokaler! Christian guidade mig till Bosses rum, därefter försvann han och jag var tvungen att anlita en annan guide. (Jenny J) Anton förevisades högt och lågt. (Han är ett vansinnigt vackert barn) (Kräkigt men vackert) En dom inhämtades. Jag SKALL skriva annat än den här bloggen, nämligen, och det börjar bli bråttom.

På vägen hem så kilade jag in på Willys. Jag börjar känna mig hemma därinne. Min enda resort, på något vis. Jag köpte i alla fall ett paket mamma Scan, en tidningen Mama, en tidning Plaza och en Aftonbladet samt coca cola, gick hem, virade tio mammascan i ett libabröd och satte på tv:n. (Efter att ha matat Anton och satt på diskmaskinen och laddat kaffebryggaren. Herre JÄVLAR vad jag har hunnit mycket idag!)

Abe Carter är död. Vad kommer hända härnäst? Hua.

Ikväll hade jag planerat att köpa en pizza. Med ost. Massor av ost. Hans var mer inne på tacos, och jag sade att det väl var ok, om jag fick ost. Och gräddfil. Och guacamole. Hans sade att det fick jag vällan.

När jag nu efter utflykten hade matat Anton så gnällde han järnet. Tog fram höger tutte, och vips så var det ett himla bra alternativ till flaskan igen. Första gången på tre dagar som han ens har TITTAT på mina boobs. (Misstänker att sessionen i Erikas armar gav honom en påminnelse om kvinnlighet och att det var DET som gjorde att han fick ett återuppväckt intresse för min barm.) Ikväll lär det bli pizzalöst igen, alltså. Och tacolöst. Eller snarare - Hans kommer att sitta och TRYCKA i sig tacos med ost medans stackars jag sitter med ett tacoskal eller en tortilla med lite köttfärs och sallad och tacosås och tittar sorgset, mycket sorgset, mot ostskålen.

Ännu mer sorgset av vetskapen att Abe Carter är död.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Gudars jag skäms. Har helt glömt den där domen! Var det den du hämtade eller ska jag fixa den?

Anonym sa...

Ja, nu vet jag ju inte vilken dom DU talade om, eftersom jag är helt avskiljd arbetslivets fröjder...

Hrm... CHAD:en gav mig bara kommentarerna till en "bevisdom". Så om du orkar och vill så får du gärna printa ut en till mig!!!