onsdag 19 september 2007

Bot och bättring!

Idag har jag ägnat min förmiddag åt att utfodra min son, läsa morgontidningen SAMT rensa min blogg. Vid en slagning på min hyresvärd på Google, detta underbara instrument, rasslade nämligen denna bloggs namn upp på första sidan. Inte första plats, men första sidan.

Först kom deras hemsida. Därefter en av Bolaget publicerad artikel om att de var en i sanning god hyresvärd enligt en gjord undersökning (GRATTIS, Bolaget, på riktigt!) Sedan kom lite artiklar om att de minsann tänker riva Oscars och därefter var det något företag som samarbetade med Bolaget (hur man nu frivilligt kan lägga sig i samma säng som Bolaget...) och sedan kom På Jennys begäran, OMEN. Insåg att du är en hängiven läsarinna, Jenny. Eller snarare, att ingen vill läsa något om Bolaget, mer än Bolaget själv.

Och så kom jag på att ombudets namn kanske inte skall ligga ute på nätet, det skulle ju kunna verka som att jag vill angripa hans vandel på något sätt. Eftersom JAG är ganska upprörd över att ha fått MIN vandel ifrågasatt så vill jag ju inte utsätta andra för samma skymf. Eller, jo, det vill jag, men till skillnad från detta ombud gav mina föräldrar mig en basal uppfostran och jag har inte heller ambitioner att bete mig som en speedad Silbersky i ett våldtäktsmål. (Det är en HYRESTVIST för helsike! En HYRESTVIST! Om de inte åberopar den där paragrafen om att hyresvärden kan bli straffad för att inhysa bordellverksamhet så torde mitt moraliska förfall vara ganska ointressant. Varför inte koncentrera sig på det intressanta - är 3,5 år en alltför lång tid för att åberopa ett bodelningsavtal? Men den delen har HELT fallit bort.)

Så nu heter inte min hyresvärd hela namnet längre, han kallas bara Bolaget.

Skulle du, min kära läsarinna, hitta ytterligare ett fullständigt namn på hyresvärden är jag tacksam om du kan meddela mig.

Igår var jag på kattmöte och missade således Desperate. Scheisse. Jag var även hemma hos Eva och träffade hennes bedårande barn. Löjligt bedårande. Två blonda och lockiga, blåögda små frön, jag hoppas att Hassan, trots mörkt hår och bruna ögon, också utvecklas i samma riktning. För de var KUL!

Lina sprang runt och sade BEEEEBISCH och klappade Hassan på huvudet och på magen och var så söt och gullig mot denna levande docka, ibland blev hon dock liiiiiite sur över att Hassan fick låna HENNES leksaker, och Kalle förevisade sitt legopiratskepp (jag vill också ha ett sådant - inte till Hassan utan till mig själv - det var skitfräckt!) och det var verkligen två praktungar. Kalle hade bakat sockerkakan (mjölkfri), med lite hjälp av sin mor.

Na, ja, ny dag, nya bekymmer. Jag skall bjuda Matz och Sandra på älgstek ikväll. Ett litet problem har dock uppstått. Jag har inte plockat älgsteken ur frysen... Så på dagens agenda står att hitta en stek, oavsett djurslag (lär bli en ko av något slag) och att städa upp lite grand!

Inga kommentarer: