onsdag 5 september 2007

Blablablablabla...

BlablablablaBLA...

Om den mannen skulle få betalt per ord så skulle statsrådslönernas budget med råge överskridas.

BlablablablaBLA... Kockums får inte bygga ubåt... blablablablaBLA.

Summa av kardemumman; inga kul mutanklagelser, inget nyupptäckt homosexuellt förhållande med Putin, inte ens tråkiga familjeskäl. Nej, Kockums får inte bygga en ubåt.

Undrar vem de kommer att kalla in? Borelia? Hon vet ju i alla fall hur man skaffar billig arbetskraft, och vi behöver ju ett effektivt försvar. Som inte kostar pengar!

Förresten - bara för den där presskonferensen så glömde jag en annan pågående kamp!

Maja Lundgren. Jag säger bara "Maja Lundgren". Och du säger, förmodligen "Vem?". Eller så säger du "Jassååååå, MAJA LUNDGREN" med ett stort gäsp. Vem fan bryr sig om Maja Lundgren?

Till och med Sefastsson-grälet har fått mindre mediautrymme än Maja Lundgren-grälet. Birro (välj vilken av dem du vill) måste ju vrida sig av avundsjukhetssmärtor när han tänker på hur enkelt det är att få så mycket reklam för sin litteratur. Men VEM FAN BRYR SIG OM det lilla grälet inom kulturskribentskrået? Är det inte ganska lustigt att tidningsredaktörerna låter sina kultursnobbar dag efter dag ta upp dyrbar plats på ett sandlådegräl?

Idag, i GP skriver Maria Küchen "Nu är Myggor och tigrar för all del den bok som alla pratar om men få har läst" under ingressen: Maja Lundgrens bok Myggor och tigrar fortsätter att väcka debatt"
Vaddå "alla"? Och vilka är det som debatterar? Vad har de för självinsikt? (Nu kanske du invänder att JAG ju talar om saken - men det gör jag inte alls. Jag talar om sandkastandet!)

Jag tänker minsann skriva en bok där jag använder ickefiktiva namn och där jag hänger ut alla mina kollegor på min arbetsplats. Undrar hur många spaltkilometrar denna tegelstensroman kommer att generera och hur läge den mediala debatten kommer att pågå.

Vidare; jag har både hunnit ut och shoppat på Willys OCH kommit hem och lagt Hassan för att sova idag. Jag är en effektivitetsmaskin!

3 kommentarer:

Jenny sa...

Och tänka sig, Myggor och tigrar är en bok som jag inte pratar om men som jag har läst! Det hände inte så mycket i den direkt, fast det var kul när Ranelid var stolt som en tupp över att ha fått större hotellrum än ML. Även bibliotekarien konstaterade att det inte hände så mycket när jag lämnade tillbaka den och vi förenades lite nöjt över att vi läst boken på alla kulturnissars läppar!

Emeles sa...

Jag är så vansinnigt impad av dig, KulturJenny!

Vad hade man gjort utan dig? Visserligen har jag ju fortfarande inte fått låna damernas detektivbyrå, men står i tacksamhetsskuld för både ett öga rött och för att du förärade mig den bästa sjävbiografin någonsin!

Vad tycker du om den, förresten?

Jenny sa...

Oh jag har inte börjat än. En annan bibblan-bok måste läsas först, för visst kommer du inte bötfälla mig om jag är sen...? Damernas coming up.