söndag 25 maj 2008

Virus - 12 points!

Den givna vinnaren blev naturligtvis Babyebolaviruset. Lika förutsebart som Rysslands storvinst.

Ur led är tiden, i sanning.

Jag skulle kunna skriva en roman om det som inträffade igår. (Och då talar jag inte om Rysslands vinst.) Men jag orkar inte. I korthet gick storyn ut på att jag, i mitt inre, målade upp Anton och/eller Hans i en blodig massa efter ett letalt fall i rulltrappa, ELLER svältande i en hiss, ELLER kidnappade av terrorister, men var i bakhuvudet mycket förargad över att Heinziman lämnat mig, skändligen och utan nycklar. Under tiden målade Heinziman upp en vision där JAG låg blodig vid en rulltrappa, svalt i en hiss, var kidnappad av terrorister, ELLER hade svimmat på grund av babyebola och förts till sjukhus. I hans bakhuvud ruvade dock en irritation över att jag lämnat honom, skändligen, med ett hungrigt barn i vagnen framför honom. Hela dramat hade sin början på Rut m.fl. och fick sin upplösning utanför porten en och en halv timme senare. Där får man för att man skall hämta ut undanlagda studentklänningar åt andra!

Melodifestivalen MÅSTE ju kommenteras. Inget ord annat än SKANDAL får användas när man skall kommentera Melodifestivalen. Så jag använder ordet SKANDAL.

Nej, det är ingen skandal när Ryssland vinner. Ens när bidraget är en solkigt tråkig ripoff på en av mina favoritlåtar. Ens när det framförs av en mer vältränad version av celibatbringande Måns Z som omdansas av en rysk version av vadhannuheterinteJimCarreyiDumDummare och någon tackypersonlighet har kommit på att det enda, det ENDA som kan göra saken ÄNNU mer bisarr är att ha en kille som spelar på en äkta Stradivarius. (Jag hyste en förhoppning om att den där violinkillen skulle, i sista sekunden på numret, slå sönder violinen i sann hårdrocksanda. Stardivarius eller ej. Det hade varit humor på hög nivå. Men ryssar är inte lika kända för sitt sinne för humor som sitt sinne för kitch och tackyness...)

Skandalen är inte heller att Pirelli inte vann. Nope. Det var väl ganska väntat, tycker jag. Jag tyckte att det var oväntat att den målades upp som en vinnarkandidat... Solklart var i alla fall att porrfilmsbruden från Ukraina skulle komma före Pirelli. Dels för att porrfilmsbruden kommer från ett forna Sovjetland. Dels för att forna Sovjetländer gillar porrfilmsbrudar. Men även, och det är inte att förringa, för att låten var bättre.

Nä. Skandalen utgörs av Frankrike. Vad i helvete menar de med att sända en riktig låt till Mellis? Inget att håna eller skratta åt. En riktig låt. En bra låt. Att den hamnade på delad plats med Pirelli är ingen skandal. Det gick att förutse. Men jag känner att det snart inte är någon idé alls att titta på mellis. För även Bosnien hade ju en riktig låt med. (Att den fick massa röster och hamnade på tiondeplats är ju inte förvånande dock. Den är ju från Balkan. Och var dessutom inte skitdålig.) Skandal. Skandal. Jag vill ju att alla bidrag skall vara som Tyskland och Polen och Island. Det är ju därför jag tittar, ta mig tusan. Och Frankrike behövde ju inte ens kvala in. De kunde ju gjort som Tyskland, för Eurovisionens skull. Men nä. De skulle promt ha in en riktig låt.

Övriga skandaler:
Kille A sätter en kniv i benet på kille B. Rättegång följer och kille B berättar hur han har fått kniven i benet. Kille A blir SUR.

Efter att kille A kommit ut från kåken börjar Kille B UMGÅS med Kille A, eftersom det "är synd om honom".

Kille A är fortfarande sur, visar det sig. Och tycker att det är en bra idé att ta ihjäl kille B. OCH DET TYCKER FYRA AV HANS POLARE OCKSÅ.

Hur tänkte de där? Nu tillhörde tydligen herrskapet den nordiska rasens vurmare och av hävd finner man väl inte några blivande nobelprisaspiranter i den gruppen, men ändå...

Ur led är tiden. På många sätt. Nu blommar min påskkaktus. Bättre sent än aldrig. Min novemberkaktus dog för ett tag sedan. Av törst.
Så kan det gå.

3 kommentarer:

Berander sa...

Åkej, jag ska gå och köpa en lott :)

****************
Om du gillar denna blogg kanske du även gillar...KENZA
På Jennys begäran <-- HALLÅÅÅ!!!
Dagarna
Hedgehog in a Storm
Linda Skugges blogg
****************

Sammanträffande eller något helt annat? Ohwell...

Anonym sa...

Hallååååå? Har du dött?

Emeles sa...

Ja, du, Johan... Jag har inget emot att förknippas med dig. Jag har inget emot att förknippas med en sockersöt sjuttonåring vars stora problem i livet är att hon inte får träffa de musikaliska genierna i Tokyo Hotel. Hedgehogen är ganska söt. Om dagarna vet jag inget. Men.... Om Linda... Linda... Hu.

Bästa "Anonym" - nä. Jag har inte dött. Men tack för att du frågade. Hade du verkligen förväntat dig något svar om så vore?