lördag 3 maj 2008

I rymden kan ingen höra dig tjata

Vad jag gjorde igår gjorde jag delvis för att jag visste att det som hände skulle komma att hända.

Idag har Heinziman fullkomligt reviderat vårt samtal. Men HAHA - bevisläget för vad som egentligen sades av vem är ju något bättre för mig.

Däremot får jag nog vika mig på en punkt. Warriors-punkten närmare bestämt. Jag fick redan i natt veta att jag, som slagit upp warrior gibson och därigenom fått upp "Road Warrior" och året 1982 begick ett stort misstag. Den från mitt livsljus åsyftade filmen var "The warriors". Som gjordes 1979. Och enligt beskrivning handlar om detta:

A gang called The Warriors are framed for killing a gang leader trying to unite all the gangs in the area. With other gangs gunning for them they must get back to the home turf of Coney Island... Alive.

Vad dum jag var när jag trodde att det var ROAD WARRIOR, som ju enligt beskrivning handlar om detta:

In the post-apocolyptic Australian wasteland, a cynical drifter agrees to help a small, gasoline rich, community escape a band of bandits.

Same shit, not really a diffrent name... om man bortser från kontinent.

Vad gäller Alien så kan jag ge min sambo detta: MÖJLIGEN, min älskade, MÖJLIGEN blandade DU ihop Alien och Terminator när vi pratade och du TÄNKTE på Alien men SADE Terminator. Men, serru, ORDET Alien kom inte upp förrän jag av misstag slog upp alien weaver. Och det har jag PAPPER på. (Om jag gör en utskrift.) Ha ha. HA.

(Som vi alla vet är: A mining ship, investigating a suspected SOS, lands on a distant planet. The crew discovers some strange creatures and investigates.)

Vad jag ÄLSKAR att läsa plottar! Jag hör dem inne i huvudet med en djup, dramatisk röst.

Annars denna morgon - Klanton är för söt när han borstar tänderna! Katten Ellis vrålar och vi skall åka till hemstaden för ett besök hos min mor.

Inga kommentarer: