lördag 31 maj 2008

Jag är Vilse

Gårkvällen var över förväntan. Fast naturligtvis blev jag sen från jobbet, vilket innebar att jag blev sen hem, vilket innebar att jag blev sen till slottskogen och mitt tidsschema sprack redan innan det börjat.

"Jag vill stanna kvaaaar" sade jag ynkligt när vi lämnade brännbollen och började vår vandring till Villa Belparc.
"Men GÖR det då" sade Heinziman.
"Nä" sade jag. Och sedan satt jag och var så glad att jag gått dit, för det var verkligen, verkligen trevligt. Heinziman sändes hem med barnet och jag satt kvar.

Mina nya fina röda sandaletter visade sig ha färgat mina fötter rosa, upptäckte jag i Azaleadalen. När jag skulle gå hem från den stängda villan visade det sig att mina nya fina röda och färgblödande sandaletter även givit mig blåsor på hela fötterna. Kid U not - jag stapplade hem. Jag måste ha verkat som den allra mest berusade personen i hela Göteborg, vilket säger en hel del i studenttider som dessa. Och ok, jag hade knappast klarat ett trafiknykterhetstest, men ärligt talat så var det fötterna som gjorde att jag linkade och vinglade. Det gjorde så ont att jag, vist nog, beslutade mig att ta diverse vagnar för att komma hem. Det var dock inte fötterna som gjorde att jag fattade ett inte så rationellt beslut. Det var definitivt ölen. Jag beslutade mig nämligen för att tjyvåka. Jupp. Moget. Resonemanget var än mognare - eftersom jag hade köpt ett par pjuks som givit mig skoskav under och runt och överallt på fossingarna, så var det Värsttrafiks jävla SKYLDIGHET att transportera hem mig. Gratis.

Men sträckan från Avenyn och hem, den fick jag avverka till fots. Jag svor över Värsttrafiks dåliga linjesystem och över alla dumma snorungar som krossade glas så att jag inte vågade gå barfota. Dumma, dumma, dumma dem.

När jag kom hem erinrade jag mig att det finns något som heter "taxi" som kan transportera en från punkt a till punkt b och att jag nu är en vuxen människa med en hyfsat god inkomst och att jag därför kan begagna mig av detta system. Skämdes lite.

Idag har jag inte kunnat gå. På riktigt. Hela högerfoten är en enda stor blåsa undertill och min stortå är dubbelt så tjock som vanligt. Vänsterfoten är tämligen illa åtgången den också, men jag kan lite varligt ta mig fram på den. Känner mig som Vilse, han i pannkakan.

Inga kommentarer: