tisdag 2 september 2008

Schisse fucking scheisse...

... fast kanske inte.

Jag har tagit mod till mig och kollat om Agria täcker cancer. Agria täcker cancer. Om man har en basförsäkring så täcker de operationen. Om man har en plusförsäkring så täcker de kemoterapi.

Jag har tagit mod till mig och kollat vad jag har för försäkring.

Esther har en basförsäkring. Jag drar mig till minnes att försäljaren rådde mig till att ta en basförsäkring eftersom hon är ung och för att jag ännu inte avlat på henne. Det var dumt gjort av mig att lyssna på en seriös och välvillig försäkringssäljare. Det var klokt av Agria att ge ärliga och seriösa råd. Där ser man! Försäljningskarma!

Men, det är skit samma om jag inte får kemoterapi täckt. För:
1. Esther har ingen malign tumör. Det har jag bestämt.
2. OM Gud skulle vilja mig så illa så finns det ingenting på jorden som säger att jag skulle utsätta min lilla bruna pälsängel för onödigt lidande. Hon skall inte behöva få kemoterapi. Alltså är det BRA att jag inte har en Plusförsäkring, för då skulle jag låta massa blödiga buhubuhukänslor styra över mina val. Nu får jag välja mellan att sätta min son på gatan ELLER låta min katt somna. Eller rättare sagt, något sådant val behöver jag inte alls göra, för min katt har ingen malign tumör. Sådetså.

Nu skall jag kolla överlevnadsfrekvens. SEDAN skall jag ta ett glas dricka och gå på toa.

Inga kommentarer: