onsdag 10 september 2008

The end of the world

Alltså, hela den här Esthergrejjen har fått mig att totalt tappa konceptet. Inga världsnyheter har varit viktiga nog, och så har jag missat det viktigaste.

Jordens undergång.

Först vid åttatiden i en bilkö på väg till jobbet i morse fick jag höra att världen går under, med början idag. Detta på grund av en svarta-hål-maskin som tydligen togs i bruk i morse klockan 9.30.

Menvaffan, tänkte jag där i bilkön, då var det ju helt onödigt att betala över tretusen för att operera Esther. Så slog det mig att det ju faktiskt kunde kosta 100 000 kronor, ty pengar har ett mycket ringa värde den dagen då jorden går under. Var lite deppig över att jag hade opererat henne alls. Vi kunde ju haft en myskväll i går. Konstaterade nöjt att jag inte skulle behöva jobba häcken av mig hela helgen med start i morgon kväll.

Lite senare förtydligades nyheten med att svartahålapparaten skulle åstadkomma ett svart hål och att det skulle ta en månad ungefär till dess att vi upphörde med vår existens.

Jag är besviken på mig själv. Till och med Linda Rosing är bättre bevandrad i nutidskunskap än vad jag är. Hon skrev om det hela redan igår. http://www.hanky.se/LindaRosing/18632

Ja, ja. Frågan är om man skall vara supereffektiv i en månad framåt eller om man skall jazza runt och bara ha kul. Det är ju dumt att jazza runt om nu jorden, mot förmodan, inte förgås.

Inga kommentarer: