tisdag 28 augusti 2007

VAD GÖRA?

Ja, jag borde städa. Det har jag bort (?) ett bra tag nu. Men när jag städar, eller börjar med det i alla fall, så säger Anton, och jag citerar:
AAAAAAAAAAARGMOUAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRG, så det blir liksom inget gjort.

I städning inkluderar jag "ta tag i disken" samt "sätta på tvättmaskinen".

Idag fyller Anton 12 veckor. Detta firar vi genom att ta på honom nya t-shirten och inviga de chinos som Barnaba förärade oss men som varit för stora fram tills nu. Han är så snygg, min lille 12-veckors pojk. Där ligger han, och småtjurar eftersom jag inte ger honom någon uppmärksamhet just nu, och är som en krävande kissedocka.

Vad gör man MED ett 12 veckors barn, EGENTLIGEN? Har varit inne på Familjelivs forum för att kolla där, men vågar inte ställa frågan, för då får jag på tafsen. Ingen annan har ställt frågan heller...

Min sons nya t-shirt är redan genomkräkt. Tanken på att lägga sonens t-shirt med sonen i vagnen och gå på promenix finns där. Konkreta planer till och med, men jag blir så trött, så trött...Jag ser för jävlig ut och är trött på att promenera i ensamhet.

Ellis vrålar och hoppar på dörrhandtaget.

Jag har letat och letat och letat i både Aftonbladet och Expressen efter något tillräckligt roligt att raljera om, men finner inget. Jag dissikerade GP i morse, men det fanns inget att bli upprörd över. På tv kör de samma serier som de gjort sedan jag pluggade, och ingen är kul. Var är Jerry Springer? Ricky Lake? Sally Jesse Raphael? Nu är det bara trök-Oprah och ännu mer Trök-Rachel Ray och de tråkar ut mig något fruktansvärt. Som lök på laxen, ja, jag sade lök på laxen, har barnets far bestämda åsikter om barnets tv-tittande. Han påstår att vår son kommer bli autistiskt om han får titta på tv. Vilket leder till två alternativ:
1. Jag nonchalerar Heinz och sitter med sonen i vardagsrummet och tittar på tröktv.
2. Jag nonchalerar tröktv och sitter med sonen någon annanstans.

Jag väljer det senare.

Nä. Jag vill börja jobba. Faktiskt. Är jag galen då?

3 kommentarer:

Jenny sa...

En kompis till mig sa att Oprah dumpat Stedman och blivit ihop med en kvinna! Apropå Oprah då.

Emeles sa...

Varför står inte SÅDANA saker i GP när jag behöver omvärldskunskap????

Vad som talar emot din kompis uppgifter är att hon häromdagen talade om svarta män (apropå ofrivillig singelskap) och sade att hon levt med en svart man i över 20 år (och jag blir lika förvånad varje gång Stedman kallas svart - han är ju mer... grå?) och att hon därför visste att det fanns bra svarta män. Mht att man har hört att han har prasslat otaliga gånger så borde hon ju inte försvara honom om hon nu har blivit ihop med en kvinna...

Däremot, Jenny, när du blir megakänd, får jag bli din Gayle då?

Emeles sa...

Förtydligande till ovanstående:

Med risk för att låta som en homofob eller en icke sexuellt frigjord person så menar jag inte på något sätt att antyda att Gayle är den Jenny fått uppgiften om nu sällskapar med den kvinnliga tv-stjärnan eller att jag i så fall skulle vilja inleda ett förhållande med nämnda Jenny. Jag menar att jag gärna blir Jennys Side Show Bob, emedan Gayle har ett, vad jag förmodar välbetalt, jobb som består i att hon är polare med Oprah.

Det var så jag menade.