tisdag 21 augusti 2007

Min son: fjollan

Igår när jag gick hem så passerade jag Lindex. Det började regna och det fanns en "slutrea"skylt. Kombon gjorde att jag gick in på Lindex.

Där inne fann jag t-shirten jag tänkt köpa innan i sommar. En vansinnigt tuff liten sak, vit med röda, stiliserade nyckelpigor. Anledningen till att jag inte köpte den då var att Heinz och någon mer som också förevisades den, tyckte att den var lite väl brudig. Nu kostade den dock tretti spänn - det fanns alltså ingen anledning att INTE trotsa fadern till mitt barn och hans rigida könsschabloner. Jag köpte den lilla t-shirten och visade stolt upp den, lite sådär trotsigt som barn gör. Hans hade tydligen glömt att han sagt nej för en månad sedan, hans kommentar var ganska likgiltig inför mitt myteri.

Idag krängde jag på min son den nya, fina och ack så tuffa t-shirten. (nej, jag tvättade den inte. Allt utom det långärmade är kräkt på, om man bortser från den grönvita bodyn med kammo-text på, men den ville jag inte ha....)

Min son ser ut som en tjej. Min son är en fjolla. Och han har inte ens valt det själv. Vad har jag gjort?

(jag har försökt väga upp det med att sätta på honom hans 3/4-grunge-brax, men det ser i ärlighetens namn mest felmatchat ut - inte "uppvägerförenfjollt-shirt" ut)

Men jag står för att jag tycker att det är löjligt med kill- och tjejkläder vid 11 veckor (jag ljög igår, han är faktiskt bara 11 veckor). Jag står för att jag I PRINCIP tycker att den vita t-shirten med stiliserade nyckelpigor är tuff och kaxig. I sak visade den sig vara lite brudig. So wot? Jag har skapat en fjolla. Inget monster.

Jag tog ingen lustgas under förlossningen, så det är ingen Adolf jag har producerat. Endast en fjolla.

Nu sover han sött efter att ha kräkts Nutramigen över hela mig, sig (innan han fick på sig fjoll-t-shirten), soffan och nallefilten. Jag skall raskt in i duschen och få på mig kläderna, jag. Tjoho. Därefter skall jag mata sonen igen och försöka gå till banken och casha in barnbidrag för två månader (skall in på den lilla fjollans bankkonto), min skatteåterbäring och lite tillbakapengar från Göteborgs Energi. I´m a rich bitch med en fjolla till son!

4 kommentarer:

Jenny sa...

Du har närt en fjolla vid din barm! (Men du vet att jag är stolt över dit myteri) Kommer der här kommentaren fördröjas eller?

Jenny sa...

Ignorera stavfelen, du vet att jag kan stava.

Jenny sa...

Titta, de kom fram med en gång! Nu ska jag sluta kommentera.

Emeles sa...

Bra, Jenny! En sann kvinna vet när det är dags att hålla käft!