onsdag 29 augusti 2007

No shit?

Det måste ju råda värsta nyhetstorkan just nu. I dagens GP fanns i sanning bara två saker att kommentera.
1. Somalier använder kat.
2. Det kan skilja flera tusenlappar på matkostnader per år beroende på vilken butik du väljer.

Jag är chockad. Chockad och bestört.

I Aftonbladet är det en skolklass som lekt klädlineleken och en flicka känner sig kränkt.

jaha.

MEN om man scrollar ner lite grand tror jag att vi har hittat dagens guldkorn! Efter att ha läst rubriken blir man nyfiken, hur fick han av sig kallingarna i bilen? Är det en förolämpning att kasta sina kallingar på poliser och i så fall, hur skall manliga rockstjärnor nu tolka flickors troskastning? Men, liksom allt annat här i världen finns det en ganska tråkig förklaring. Det HADE kunnat vara en bra nyhet!http://www.aftonbladet.se/vasteras/article654195.ab


Vi går till Expressen."De mobbades av SVT" låter ju som en bra rubrik. "Ernst Kirchsteiger, Peter Jihde och Peder Lamm "svek" under dramatiska former SVT och gick till TV4. Nu har SVT haft sitt eget öråd à la "Robinson". De anställda har fått rösta om stjärnorna är välkomna tillbaka eller inte. - Det är ren och skär mobbning, det är så här hanar i djurriket brukar bete sig, säger psykoterapeuten Gunnel Beskow." låter som en bra ingress. Men så läser man artikeln... Ernst vill inte ensk kommentera, Peter Lamm, han som blev så sårad över att han kallades för fjollig, vilket ju inte tyder på att han är direkt hårdhudad och mottaglig för kritik eller skulle vara särskilt svårkränkt, säger cest la vie. Och det visar sig att 60% tycker att Ernst och Peter och några till är hyvens rackare som gärna får komma tillbaks. http://www.expressen.se/noje/1.817452/de-mobbades-av-svt

http://www.expressen.se/noje/1.817465/tv-polisen-knarkdomd känns inte alls som Persbrant, men jag tror ändå inte att det är det, för det står inget om att "han tidigare levt ett turbulent liv men har det senaste året koncentrat sig på sin familj". Så vilka andra firade tv-poliser finns där, som är män? Jag tänker och tänker... Du kommer säkert på någon annan än den där långe farbrorn i Strömstad.

Och så scrollar jag vidare, och NEJNEJNEJ, Jenny, nu blir jag på riktigt riktigt ledsen i ögat! Owen Wilson har tagit livet av sig! När hände det? (Får bläddra och läsa en stund...)

Phu. Han överlevde. Hans frånfälle hade inte varit lika traumatiskt som när Kurtan bet i gräset, men ändå. Jag hoppas ju på minst en uppföljare av... gud vad heter den... Han och Ben Stiller är duellerande topmodeller... Zoolander, heter den. Om du inte har sett den - SE DEN! Den, Team America och någon annan film med Ben Stiller som jag inte kommer ihåg namnet på är förnärvarande det som kan få min tämligen floffiga mage att guppa av skratt.

Fråga bara: om en kändis försöker ta livet av sig så hamnar det under "Nöje". Är det bara jag som tycker att det är liiiiiiiiiiiite humor?

Bert har varit inbegripen i ett svampbråk. Det var i och för sig ganska kul.

Kaffet är slut. Jag blir ganska ledsen för det. Jag vet att det står en gammal gammal gammal burk Nescafé i skåpet. Jag får väl hemfalla åt den. Lite koffein är bättre än en stor trötthet, som de brukar säga.

Igår var Annikapannika här, hon dök förbi helt apropå och tittade på min son som hon tyckte var väldigt söt. Som att jag inte visste det? Vet du vad jag gjorde under detta besök?

Annika och jag käkade soyaglass. Jag hade i och för sig beslutat mig för att helt sluta amma tidigare under dagen, för lilleman får ju inget i sig i alla fall, han tycker bara att det är lite småmysigt. JAG tycker att det är småmysigt att käka ost och kunna äta pasta när jag går ut och käkar dagens lunch. Intressekonflikt. Jag är den vuxne. Cheddarn vann! I teorin. För när det väl kom till kritan så blev det ingen pizzabeställning igårkväll, kanske till Heinz förfäran, vad vet jag. Jag må vara ond men jag tycker ändå att om jag kan göra så att min lille son har det lite småmysigt, så får jag vällan göra det då!

Anyways, vi käkade soyaglass och Hassan satt i babysittern bredvid bordet. Då kom jag på att Hassan aldrig ätit något annat än mig, babysemp och Nutramigen. Så jag lät honom smaka på min soyaglass. Hela pojken blev ett stort stort stort leende! Så jag lät honom smaka lite till. I ärlighetens namn så hade jag önskat mig en sådan där grimas som man ser i AFV och liknande hemvideoprogram som sänds på dagtid. Men han loooooooooog och ögonen glittrade.

Säg den lycka som varar för evigt. Både Annikapannika och Heinz tyckte att jag var en dålig människa som styrde in min son i sockrets fördärv. Kalla mig sinnesförvirrad, men jag tror inte att jag har skapat ett monster bara för att hans första portion ickebabysemp/Nutramigen/Anna innehöll lite socker och mycket päronarom...

Nytt försök att beställa annons inleds NU.

2 kommentarer:

Emeles sa...

Och - innan även du fördömer mig till helvetet - med "portion" menar jag en liten, pytteliten klick smält glass på yttersta tippen på en tesked.

Men jag har tänkt till i duschen, nu... Om han ändå inte får i sig något från mig, så kan det vällan inte spela någon roll om jag käkar lite ost? Jag menar, ostkoncentrationen i bröstmjölk är ju inte så särskilt hög i vilket fall som helst, och minipromille komjölksprotein i en tesked mjölk... Hur illa kan det vara?
Skall diskutera saken med überstormbahnsführern när han kommer hem efter sin rullbrädesession ikväll.

Jenny sa...

Gud inte vet jag. Du får väl läsa "Sockerbomben" för hassan när han ska nattas sen. Förresten så måste jag ta reda på hur det ligger till med Oprah. Du får bli min Gayle om jag får bli din.