lördag 16 april 2011

Lördagsmassaker

Mitt sinne förundras över naturens grymhet.

Det sägs att djur saknar förmåga till ondska, men VAD annat kan ha förmått mina katter till detta illdåd? Och VEM är den skyldiga/e?

Vad har drivit den eller dem till detta illdåd?

Svartsjuka? Inte helt otroligt, men med tanke på att min son och make är vid liv och inga allvarliga försök att släcka deras liv gjorts, trots att de får mer uppmärksamhet än bönplantorna, så finner jag det inte sannolikt eller logiskt.

Hunger? Nej, bönorna är blott avverkade, inte förtärda.

Leda eller nyfikenhet? Skulle kunna vara, men lägenheten hyser andra möjligheter till utforskande, och för den delen även vandalism, som inte begagnats.

Det tycks som att ondskan är i min närhet... Men vem? Söta Esther som nyss låg på min kudde tillsammans med mig och sov? Den till synes tillgivne Ellis? Den moderliga Emma? Två eller alla tre i förening?

Min tillit är rubbad. Jag kan icke längre tro på något.

Inga kommentarer: